17.02.2016

UOKiK prowadzi postępowanie wobec CRéDIT AGRICOLE BANK POLSKA


Z informacji uzyskanej na stronie UOKiK możemy wyczytać, iż urząd wszczął 5 listopada 2015r. postępowanie wyjasniające wobec CRéDIT AGRICOLE BANK POLSKA, kwestionując sześć praktyk.

Urząd ustalił że:

- bank informował klientów o zmianach w umowach przy wykorzystaniu wewnętrznego konta w ramach bankowości elektronicznej,

- bank dokonywał zmian w umowach nie wskazując: podstawy prawnej oraz okoliczności, które zdecydowały o np. podwyżce opłat i prowizji,

- bank dokonywał zmian umów dokonywane bez odpowiedniej podstawy prawnej,

- zastępowano postanowienia niedozwolonego innymi warunkami jednostronnie ustalonymi przez przedsiębiorcę,

Urząd ma także zastrzeżenia do nieuwzględniania w rozliczeniu umów kredytowych we frankach szwajcarskich ujemnego oprocentowania.

Więcej informacji na stronie (źródło) https://finanse.uokik.gov.pl/chf/kalendarium/uokik-wszczal-postepowanie-przeciwko-credit-agricole-bank-polska