26.07.2013

Kliencie PKO BP - uważaj na fałszywe smsy i e-maile !!!


Kliencie PKO BP - uważaj na fałszywe smsy i e-maile !!! ;

Jak informuje na swej stronie internetowej www.pkobp.pl Bank PKO BP,  w Internecie pojawiają się fałszywe e-maile z prośbą o odczytanie wiadomości przesłanej przez Bank przez kliknięcie w odnośnik przekierowujący do fałszywej z prośbą o zalogowanie i podanie kodów z karty kodów lub numeru telefonu.

Ten sam proceder występuje w przypadku usług telefonicznych za pomocą wysyłanych fałszywych SMS-ów, do dokonania podobnych czynności jak w przypadku fałszywych e-mali.

Jak podaje na swej stronie PKO Bank Polski nie jest on autorem tych wiadomości i zostały one wysyłane przez osoby podszywające się pod Bank. Należy pamiętać o tym, że Bank nigdy nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową czy poprzez wysyłanie sms-ów.

Zaleca się w takiej sytuacji zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku.

Prosimy więc nie odpowiadać na tego typu e-maile i SMS-y, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej – PIN-u, kodu CVV.

Osoby które podały jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, proszeni są o  kontakt telefoniczny z konsultantem Banku pod jednym z numerów: 801 307 307, (numer dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 60 60 (numer dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z telefonów komórkowych).

Więcej informacji na stronie Bankupo liknięciu w poniższy link:

http://www.pkobp.pl/aktualnosci/ogolnokrajowe/uwazaj-na-falszywe-maile-i-falszywe-smsy/